Czym jest audyt strony internetowej i dlaczego warto go wykonać?
Audyt marketingu internetowego to kompleksowa analiza działań oraz wyników Twojej firmy w sferze online. Jego celem jest zidentyfikowanie mocnych i słabych stron, określenie efektywności poszczególnych działań oraz zaproponowanie określonych usprawnień. Ponadto, zestawienie tego z Twoją strategią.
Dlaczego dobrze, by audyt strony przeprowadziła osoba z zewnątrz?
Dlatego, że potrzebne jest świeże spojrzenie kogoś, kto zna różne branże i nie ma określonego sposobu myślenia osób z wewnątrz organizacji. Potrzeba kogoś, kto zapyta: “a dlaczego nie robicie tak jak to robią duże firmy?” albo: “a może warto byłoby przetestować u was to, co działa w branży rekrutacyjnej, czyli…?”. Słowem, potrzeba kogoś, kto spojrzy na marketing Twojej strony w szerszym kontekście.
Często bywa też, że pracownicy Twojej firmy zwyczajnie nie mają czasu, by zastanawiać się co można robić lepiej. Zajęci bieżącą pracą, napisaniem artykułu na firmowego bloga, “zapostosowaniem” go w Twoich socialach, zaplanowaniem, gdzie nagrają następny filmik na Twojego TikToka. Zaraz potem rzucają okiem, czy przypadkiem ostatnio odpalona kampania na Google Ads nie trwoni Twoich środków. Taka osoba najpewniej nie zastanowi się czy przyjęty schemat nagłówków w artykułach jest dobry pod kątem SEO albo czy Google Analytics nie gubi danych po przejściu przez Constent mode.
Właśnie tutaj wchodzi konsultant (taki jak ja), cały na biało i przygląda się każdemu aspektowi Twojego marketingu online. Następnie spisuje elementy do zmiany, nakłada im wagi i ustala kolejność, w której należy je wdrożyć. Na koniec przeprowadza dla Ciebie i Twojego zespołu prezentację online i omawia wszystko punkt po punkcie, w międzyczasie odpowiadając na wszelkie pytania i rozwiewając wątpliwości.
Co będzie efektem przeprowadzonego audytu?
- PDF z raportem
- dokument w Google docs na którym będzie mógł pracować dalej wraz ze swoim zespołem
- lista zadań do wykonania wraz z sugerowaną kolejnością (jako załącznik do raportu)
- spotkanie online w celu omówienia powyższego
Co ustalimy wspólnie, zanim przystąpię do audytu?
- Cel audytu – jakie są Twoje oczekiwania, jakich rezultatów się spodziewasz.
- Rodzaj audytu – jaki zakres działań chcesz podjąć, może to być:
- audyt punktowy – tj. analiza wybranego medium lub obszaru, np. audyt kampanii google ads, audyt poprawności wdrożenia analityki, czy też audyt użyteczności samej strony internetowej (UX),
- audyt kompleksowy – czyli przyjrzenie się funkcjonowaniu Twojej firmy w sferze online z wysokiego poziomu. Tutaj nakreślę kwestie do poprawy we wszystkich istotnych obszarach marketingowych.
- Kto jest Twoim modelowym klientem (tzw. “personą”).
- Kim jest Twoja bezpośrednia konkurencja.
- Jakimi danymi dysponujesz (z jakich narzędzi czy też systemów reklamowych korzystasz).
Z czego składa się kompleksowy audyt, który jest najczęstszym wyborem?
- Analiza strony/aplikacji (obszar techniczny + UX)
- Analiza SEO/ASO
- Obszar działań reklamowych
- Analiza bezpośredniej konkurencji
- Obszar Social Media
- Podsumowanie
- Lista „to do” (elementów do zrobienia wraz z wagami)
Z czego składa się audyt punktowy?
To zależy od obszaru jaki zostanie mu poddany. Ustalimy to wspólnie podczas rozmowy.
Zamów audyt
Brzmi dobrze? Zatem zapraszam do kontaktu.